اتصالات كابلهاي مسي

کانکتور تلفن Rj – 11 و Rj-12
کانکتورهای  R j – 11 و R j – 12  دارای 4 یا 6 پین فلزی است که بیشتر مصرف تلفنی و مخابراتی دارد. کابل مورد استفاده این کانکتورها کابل 4 و یا 6 رشته تخت می باشد و برای اتصال به کابل تخت نیاز به آچار پرس ویژه ای
دارد.
کانکتور Rj-45
این کانکتورها دارای 8 پین میباشد. و در شبکه های استار برای اتصال کابلهای شبکه به دستگاهها استفاده می شود. مرغوبیت این کانکتورها بستگی به روکشی دارد که بر روی پین های فلزی آن آبکاری شده است بطوریکه بهترین روکش 50 میکرون می باشد. این کانکتورها توسط آچار پرس مخصوص به کابل شبکه متصل می شوند. (شکل بالا)
معمولاً نصب دستی این کانکتورها برای شبکه های مهم به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بجای آن باید از پچ کوردهای آماده و تست شده در کارخانه استفاده گردد.

کاور کانکتور
کاور لاستیکی طراحی شده برای کانکتور R j- 45 علاوه بر زیبا کردن کابل رابط اتصال کابل به کانکتور را محافظت کرده و مانع از ورود گرد و غبار به پورت نیز می شود.
برل یا کوپلر Rj- 45
این رابط معمولا برای افزایش طول کابل مورد استفاده قرار می گیرد.

پریز شبکه رو کار
قاب پریز روکار بر روی دیوار توسط چسب دو طرفه مخصوص بهمراه پیچ و رولپلاک نصب می شود و می توانید مدلهای مختلف کیستون را درون آن جاسازی کنید. برخی انواع آن دارای شاتر بر روی پورت هستند که از ورود غبار داخل آن جلوگیری می نماید. مدلهای تک پورت و دو پورت با کیفیتهای مختلف و قیمت های متفاوت عرضه می شوند بطوریکه توسط برچسبی که بر روی برخی از آنها وجود دارد می توانید شماره آن پریز را درشبکه مشخص کنید .

فیس پلیت شبکه
فیس پلیت یا صفحه پریز توکار شبکه باید بر روی جعبه استاندارد نصب شود. اگر هنگام ساخت بنا این نوع جعبه را در دیوار جاسازی کرده باشید می توانید براحتی فیس پلیت استاندارد را بر روی آن نصب کنید. در انواع صاف و 45 درجه تک پورت و دو پورت با کیفیت ها و قیمتهای متفاوت عرضه می شوند . توسط برچسبی که بر روی برخی از آنها وجود دارد می توانید شماره آن پریز را در شبکه مشخص کنید.

Face Plate with UTP Jack
کیستون
کیستون به کابل شبکه متصل می شود و یک پورت مادگی Rj – 45 در اختیارما قرار می دهد. کیستون درون قاب پریز شبکه یا درون پچ پنل ماژولار قرار می گیرد. در شبکه های ساخت یافته ابتدا و انتهای هر کابل شبکه کیستون قرار می گیرد. کیستون باید متناسب با نوع کابل شبکه انتخاب شود. مثلا هنگامی که کابل شبکه Cat 6 داریم باید از کیستون Cat6 استفاده کنیم .

باکس پریز
جهت نصب فیس پلیت شبکه در داخل دیوار یا بر روی سطح دیوار نصب می گردد و دارای عمق های متفاوتی بوده که متناسب با نیاز انتخاب می گردد.

پچ پنل های غیر ماژولار ( Loaded )
بطور استاندارد در کابل کشی ساخت یافته پچ پنلها درون رکها قرار می گیرند و همه کابلهای شبکه به این پچ پنلها متصل می شوند. یک سر تمام کابلهای شبکه درون پریز شبکه و سر دیگر آن به پچ پنل متصل می شود. پچ پنل های غیر ماژولار در انواع Cat5e و Cat6 و با تعداد پورتهای 16 ، 24 ، 36 و 48 پورتی بصورت رنگی و مشکی و با زوایای 180 درجه و 45 درجه تولید می شوند. معمولا در شبکه های بزرگ که امکان توسعه دارند بهتر است از پچ پنل های ماژولار استفاده گردد.
پچ پنل های ماژولار
در پچ پنل های ماژولار می توان چندین نوع پورت مثلاً  UTP، STP و FTP و Cat5 , Cat5e , Cat6 , Cat7 و حتی انواع پورت فیبر نوری مالتی مود و سینگل مود را در کنار هم قرار داد. اگر پورتی به هر عنوان دچار مشکل شود فقط همان کیستون تعویض می شود و نیاز به تعویض کامل پچ پنل نیست. این پچ پنل ها در انواع 12 ، 16 ، 24 ، 32 ، 36 و … ساخته می شوند.
نگهدارنده کابل CableManagemant
نگهدارنده کابل یا Cable Managemant در داخل رک بین پچ پنل و سوئیچ شبکه قرار می گیرد و وظیفه آن نگهداشتن پچ کوردهای درون رک می باشد. بوسیله نگهدارنده کابل از ریزش پچ کوردها بر روی سایر تجهیزات درون رک جلوگیری کرده و نظم بیشتری به آن می بخشیم. در دو مدل در پوش دار و قلاب دار تولید می شود. همچنین انولع یک یونیت و دو یونیت دارد که بیشتر مدل یک یونیت آن مورد استفاده قرار می گیرد.
پچ کوردهای مسی
برای اتصال بین سوئیچ شبکه و پچ پنل و همچنین اتصال بین کامپیوتر (کارت شبکه) و پریز شبکه از پچ کورد استفاده میشود. یکی از مهمترین قسمتهای شبکه پچ کورد است که میتواند کارایی شبکه را تحت تاثیر قرار دهد . پچ کوردها در طولهای 50 سانتیمتر ، 1 ، 2 ، 3 ، 5 ، 10 و 15 متری در رنگهای مختلف و با دو نوع ژاکت PVC و LSZH ساخته می شوند که دومی فاقد هالوژن می باشد و در هنگام آتش سوزی دود سمی تولید نمی کند. چهار طبقه بندی از نظر پاسخ فرکانسی برای پچ کوردهای مسی : Cat5 ، Cat5e ، Cat6 و Cat7 می باشد.
Pacific Geek computer parts
کابل کشی
کابل کشی شبکه يکی از مراحل مهم در زمان پياده سازی يک شبکه کامپيوتری است که می بايست با دقت، ظرافت خاص و پايبندی به اصول کابل کشی ساخت يافته، انجام شود. برای ايجاد کابل های UTP از تجهيزات زير استفاده می گردد :
کانکتورهای RJ-45

کابل UTP

آچار پرس RJ-45 سيم لخت کن

مراحل ساخت يک کابل :

5
4
3
2
1

Copyright © 2010 Dlbook Team

CONTACT US
221, Mount Olimpus, Rheasilvia, Mars,
Solar System, Milky Way Galaxy
+1 (999) 999-99-99
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3Lmdvb2dsZS5jb20vbWFwcy9lbWJlZD9wYj0hMW0xOCExbTEyITFtMyExZDYwNDQuMjc1NjM3NDU2ODA1ITJkLTczLjk4MzQ2MzY4MzI1MjA0ITNkNDAuNzU4OTkzNDExNDc4NTMhMm0zITFmMCEyZjAhM2YwITNtMiExaTEwMjQhMmk3NjghNGYxMy4xITNtMyExbTIhMXMweDAlM0EweDU1MTk0ZWM1YTFhZTA3MmUhMnNUaW1lcytTcXVhcmUhNWUwITNtMiExc2VuITJzITR2MTM5MjkwMTMxODQ2MSIgd2lkdGg9IjEwMCUiIGhlaWdodD0iMTAwJSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIHN0eWxlPSJib3JkZXI6MCI+PC9pZnJhbWU+
Thank You. We will contact you as soon as possible.